Kauno šv. Jurgio Kankinio bažnyčios vienuolių choro stalių skydo tapybos fragmentui atlikti atspindėtų infraraudonųjų spindulių fotografijos ir UV spinduliuote sužadintos liuminescencijos tyrimai. UV liuminescencijos vaizde ankstesnių restauravimų pėdsakų, užtapymų ar
Slovėnijos Respublikos archyve saugomo žemėlapio, vadinamo Čekijos kelių žemėlapiu, arba „mapa mundi“, fragmente aptiktas grafinis Vilniaus pavaizdavimas. Tai ankstyviausias iki šiol žinomas ikonografinis šaltinis, kuriame vaizduojamas Vilnius, žemėlapis datuojamas 1380-1390m.
VU bibliotekos Pranciškaus Smuglevičiaus salės sienų tapyba tyrinėta restauravimo metu, siekiant nustatyti tapybos sluoksnių būklę, identifikuoti pertapymus ir ankstesnių restauravimų žymes. Tyrimai infraraudonaisiais ir ultravioletiniais spinduliais parodė gausius ankstesnių restauravimų
P. Smuglevičiaus akvarelė tyrinėta prieš ją įsigyjant Lietuvos dailės muziejui, atlikti tyrimai infraraudonaisiais ir ultravioletiniais spinduliais, atlikta IR „netikrų spalvų“ analizė. Nustatyti ankstesnių restauravimų pėdsakai, daugiausia tai – popierinio pagrindo
Šv. Apaštalą Paulių vaizduojanti ikona yra viena iš septynių atrastų šv. Barboros koplyčios Markučiuose fasadą puošusių ikonų, kurių viso buvę devynios. Visos jos tapytos ant cinko skardos pagrindo, tai –
Atlikti tyrimai infraraudonaisiais, ultravioletiniais bei rentgeno spinduliais atskleidė bent kelių ankstesnių restauravimų žymes. Vieno iš restauravimų metu ikona buvo pertapyta ištisai, todėl šiek tiek pasikeitė kai kurių kompozicijos detalių tapyba
Scenografijos eskizų rinkinį sudaro 8 paveikslai skirtingų operų, operečių ir baletų pastatymams. Tyrinėjant kūrinius atspindėtų infraraudonųjų spindulių fotografijos metodu išryškėja po dažų sluoksniu esančio autoriaus piešinio detalės. Beveik visuose šio
Archeologinių kasinėjimų metu šalia krosnies liekanų atrasti neidentifikuoti metaliniai dirbiniai su audinio ir medžio liekanomis. Rentgenograma atskleidė korozijos pažeistų metalinių dirbinių formas – matome rakto kontūrus, velkę ir jos tvirtinimo
Kūrinys tyrinėtas prieš restauravimą, gana prastos būklės – be porėmio, deformuotas, tapybos sluoksnis trupantis. Atlikti tyrimai infraraudonaisiais, ultravioletiniais ir rentgeno spinduliais kompozicijos pakeitimų ar pertapymų neparodė, rentgenogramoje matomi tapybos sluoksnio
Paveikslas tyrinėtas siekant patikslinti kūrinio atribuciją ir galimą sukūrimo laiką, autentiško tapybos sluoksnio būklę. Nustatyta, kad jis anksčiau ne kartą restauruotas, UV liuminescencijos vaizde gausu restauracinio retušo pėdsakų. Rentgenogramoje kompozicijos
Atlikus paveikslo UV matomosios liuminescencijos, atspindėtų IR spindulių bei rentgenografinius tyrimus nustatyta, kad iki restauravimo matomas paveikslo vaizdas yra vėlesnis tapybos sluoksnis, dengiantis autorinę tapybą. Išryškėjo kompozicijos pakeitimai Marijos ir
Paveikslo tyrimai ultravioletiniais bei infraraudonaisiais spinduliais atskleidė ankstesnių restauravimų pėdsakus, formato ir piešinio kompozicijos pakeitimus. Atspindėtų IR spindulių nuotraukoje išryškėja autoriaus piešinys po dažų sluoksnių, vietomis nesutampantis su galutine kompozicija.